StartOmhoog

Beleidsplan Bestuur Activiteiten Financieel Belongingsbeleid

1.       Werving van fondsen

Werving

De werving van fondsen gebeurt op een kleinschalige maar effectieve, directe manier zoals tijdens contacten met relaties, zowel prive als zakelijk. Bestaande contacten met de diverse donateurs en organisaties worden actief onderhouden.

Naast donaties van vaste donateurs, die periodiek een bijdrage geven, ontvangt de stichting meer incidentele donaties van andere organisaties en overige persoonlijke initiatieven.

2.      Beheer van fondsen

De fondsen van Stichting Memento Vivere worden beheerd door de stichting zelf (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Eindhoven onder nummer 41093650). De stichting beschikt over een bankrekening bij de ABN AMRO Bank te Best met nummer 61.73.63.528.

Jaarlijks wordt ongeveer 40.000 euro geworven en zo direct mogelijk besteed (gerichte doelen en zo min mogelijk vertraging). Indirecte kosten zijn minimaal  en hebben louter betrekking op uitgaven als bankadministratie- en overboekingkosten en inschrijving kamer van koophandel.

3.      Besteding van fondsen

De besteding van fondsen gebeurt door middel van bestedingsoverleg door het bestuur, rekening houdend met de van toepassing zijnde statuten. Hierbij wordt getracht zoveel mogelijk structureel bij te dragen aan kleinere projecten en instellingen en incidenteel ook een bijdrage te leveren aan andere, veelal iets grotere projecten en instellingen.

4.      Financiële jaaroverzichten

Memento Vivere 2015 (adobe pdf)

Memento Vivere 2014 (adobe pdf)

Memento Vivere 2013 (adobe pdf)